ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ
email marketing site

تبلیغات بر روی ایمیل ها فعالیت های تجاری را در بر می گیرد که در آن ها بازاریابان و بازرگانان اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات خود را به آی دی آدرس ایمیل های مشتریان بالقوه ی خود می فرستند . پیام فرستاده شده بر روی ایمیل افراد می تواند حاوی تصویر ، انیمیشن و کلیپ های تصویری باشد که مشتری در صورت علاقه مندی به محصول یا خدمات جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کند . در این روش تبلیغ کنندگان سعی می کنند مشتری را از طریق تعقیب و پیگیری مضمون تبلیغ به واکنش وا دارند .

برای اینکه تلیغ کنندگان بتوانند تبلیغات را برای مشتریان بالقوه ی خود ارسال نمایند باید فهرستی از ایمیل های مشتریان را داشته باشند . یکی از روش های جمع آوری آی دی ایمیل های مشتریان بدین صورت است . سایت هایی که می خواهند آدرس ایمیل مشتریان و بازدد کنندگان محصول یا خدمات خود را داشته باشند در وب سایت خود باکسی را طراحی می نمایند که حاوی یک سری اطلاعات است که به احتمال زیاد بازدید کننده را برای گرفتن آن ترغیب می نماید و معمولا بر روی باکس نام محتوا و عبارت رایگان را درج می کنند .

فرض کنید بازدید کننده یک دانشجو است و اطلاعات ارائه شده به صورت رایگان کتاب های الکترونیکی است . پس از کلیک بر روی این باکس صفحه ای باز می شود که از کاربر می خواهد جهت دریافت بسته رایگان یک سری اطلاعات شخصی خود ا که شامل آدرس ایمیل می شود را درج کند . سپس بلافاصله یک ایمیل پذیرش عضویت سایت به آن آدرس ارسال می شود و از مشتری خواسته می شود بر روی آدرس لینک شده در ایمیل ارسالی کلیک نماید و در بازگشت به سایت یک آی دی و یک شناسه عبور برای آن کاربر تهیه می گردد . با این شیوه سایت شرکت تجاری ایمیل کاربران و بازدید کنندگانی که از وب سایت او بازدید می کنند را جمع آوری می کند و به صورت روزانه تبلیغات را برای آن ها ارسال می نماید .

داشتن یک فهرست ازایمیل های مشتریان بسیار با اهمیت است .

مزایای تبلیغ بر روی ایمیل

هزینه پایین : یکی از مزایای این شیوه هزینه پایین و رسیدن به مشتریان هدف است . در واقع در این تبلیغ هزینه ی صورت گرفته برای معرفی محصول یا خدمات با بیشترین کارایی صورت می گیرد . زیرا این تبلیغ اولا هزینه هایی از قبیل یافتن سایت میزبان و پرداخت اجاره به سایت برای نمایش را ندارد ، ثانیا هزینه تبلیغات برای معرفی محصول یاخدمات تا حدودی بهینه است زیرا تبلیغ برای افرادی به نمایش در می آید که بیش ترین احتمال خرید یا میل به خرید محصول یا دریافت خدمات در آن ها بیش تر است تا دیگر کاربران اینترنت .

بالا بودن میزان در معرض دید بودن تبلیغ : در این روش از تبلیغات کاربر اینترنتی وقتی وارد ایمیل خود می شود در صفحه اصلی ایمیلش چند لحظه تامل می کند و ایمیل های رسیده در صندوق پستی اش را مورد مطالعه قرار می دهد . در این زمان تبلیغ به نمایش در می آید که بیش ترین احتمال خرید یا میل به خرید محصول یا دریافت خدمات در آن ها بیش تر است تا دیگر کاربران اینترنت .

گذشته از این وقتی مشتری قصد دارد یکی از ایمیل هایش را مطالعه کند تبلیغات بر روی صفحه زیرین نز نمایش داده می شود و چون حجم کمی دارد زودتر از ایمیل دریافت شده اش باز می شود و از این رو به میزان بیش تری در معرض نمایش مشتری قرار می گیرد .

برقرار کردن ارتباط با مشتری به دفعت بیش تر : به دلیل زمان کم تری که برای ایجاد و ارسال ایمیل های تبلیغاتی نسبت به دیگر روش های تبلیغات و بازاریابی لازم است می توانید به دفعات بیش تری با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید . به جای ایکه هر ماه یا هر 3 ماه یک بار به آن ها برگه بلیغاتی بدهید به راحتی می توانید از طریق ایمیل هر هفته پیشنهاد های فروش خود را برای آن ها ارسال کنید . اگر فعالیت گیرندگان ایمیل زیاد است و در فاصله های زمانی کوتاه تری به ایمیل خود مراجعه می کنند شما هم می توانید دفعات ارسال خود را بیش تر کنید و مثلا به صورت روزانه ارسال ایمیل های تبلیغاتی را انجام دهید .

تست کردن پیام های تبلیغاتی و بازاریابی : با ایمیل مارکتینگ فهمیدن اینکه کدام تصویر گرافیکی ، عنوان ، پیشنهاد یا حتی رنگ بیش تر مورد توجه کاربران و مشتری های شما قرار می گیرد بسیار راحت می شود . کافیست خیلی راحت یک ورژن از ایمیل تبلیغاتی خود را به یک بخش از لیست مشتریان خود و ورژن دیگر را به بخش دیگر لیست مشتری های خود ارسال کنید . سپس به کمک ابزارهای رهگیری بسیار دقیقی که ایمیل مارکتینگ در اختیار شما می گذارد می توانید بفهمید که کدام پیام تبلیغاتی شما در فروش محصولات برای شما بهتر عمل می کند .

جهت اطلاع از دوره های دیجیتال مارکتینگ آکادمی کسب و کار نیکان، اینجا کلیک کنید

02188735952

02188527793

آدرس
تهران . خیابان شهید بهشتی . خیابان پاکستان . کوچه دوم . پلاک ۲۰

تلفن ۰۲۱۸۸۵۲۷۷۹۳ – ۰۲۱۸۸۷۳۵۹۵۲

ایمیل [email protected]

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *