انتخاب واژه های کلیدی در سئو

آکادمی کسب و کار نیکان

انتخاب واژه های کلیدی در سئو

SEO Site Article 01

پایه و اساس یک استراتژی موفق و موثر بازاریابی با موتورهای جستجو انتخاب عبارت های کلیدی درست است . تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب بهترین عبارت هایی که کاربران وب با جستجوی آن ها سایت شما را می یابند حیاتی است . باید عباراتی را بیابید که که مخاطبان بالقوه شما آن ها را جستجو می کنند نه عباراتی را که شما هنگام جستجو از آن ها استفاده می کنید یا دوست دارید از آن ها استفاده کنید . عبارت های انتخاب شده باید آن هایی باشند که واقعا جستجو می شوند و نه آنچه که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید کاربران برای جستجو از آن ها استفاده می کنند .

رتبه بالا با عبارت مناسب تمام چیزی است که شما باید به آن دست یابید . امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جستجو باشید اما موتورهای جستجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند . علت آن هم این است که شما عبارت هایی را برگزیده اید که جست و جو نمی شوند .

برای انتخاب کلمات کلیدی به تحقیق مناسب ، دانش و شناختی درست از کسب و کارتان و همین طور منافعی که به مشتریان خود می رسانید ، نیاز دارید . کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود عبارت هایی را جستجو می کنند . بعضی از عبارات بسیار جستجو می شوند به این عبارت ها عبارت های محبوب گفته می شود . عده ای از عبارت ها نیز یا کم جستجو می شوند و یا اصلا جستجو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت خوانده می شوند .

چه عباراتی را انتخاب کنید؟

برای انتخاب کلمات مناسب 3 فاکتور را باید در نظر گرفت :

– مرتبط بودن آن ها با محتوای سایت

– میزان استفاده از آن ها در جست و جوهای کاربران

– میزان رقابت بر روی آن ها در بین سایت های رقیب

کلمات انتخاب شده در نهایت طبق یک استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند 3 فاکتور اشاره شده نقش مهمی در موفقیت این استراتژی دارند . استراتژی تعیین می کند که گستردگی کار چگونه باشد .

بررسی میزان رقابتی بودن عبارات

برای این کار هریک از عبارات فهرست خود را به ترتیب درگوگل جستجو کنید . تقریبا همه موتورهای جستجو تعداد صفحاتی که در پاسخ به جستجوی کاربر می یابند را نشان میدهد . عدد نمایش داده شده در واقع تعداد رقبا برای آن عبارت رانشان می دهند . همانطور که ملاحظه میکنید با جستجوی عبارت کلمه ایbook گوگل تعداد صفحه موجود درپایگاه داده اش را بیش ازیک میلیارد صفحه عنوان می کند .

تعداد کلمات کلیدی

به خاطر داشته باشد که برای هرعبارت کلیدی باید یک صفحه جداگانه درسایت خود داشته باشید لذا هرچقدرمی توانید درانتخاب عبارت ها دقت نمایید . انتخاب درست کلمات درساختارونوع طراحی سایتتان واقعا موثراست . حتما برخی ازاین عبارات به عنوان متن پیوندهای اصلی سایت شما انتخاب می گردند . افزایش بی مورد تعداد کلمات کلیدی برای سایتی که محتوای کمی دارد امتیازی محسوب نمی شود . برای هرعبارت باید به اندازه کافی درسایت شما محتوا موجود باشد که بتوانید بهینه سازی رامتناسب با آن عبارت انجام دهید . بنابراین ببینید سایت شما چه دارد بعدا متناسب با آن عبارت انتخاب کنید . وقت خود را برای عباراتی که محتوایی برای آن ها ندارید و یا محتوا به اندازه کافی ندارید تلف نکنید .

بهینه سازی سایت

اجرای یک استراتژی موثر و بلند مدت بازاریابی با موتورهای جستجو بدون توجه به خود سایت غیرممکن است . سئو پروسه ی طراحی،نوشتن متون و … با هدف بالا بردن شانس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جستجواست . درواقع بهینه سازی وسیله ای برای کمک به مخاطبان بالقوه است که وبسایت را به سادگی بیابند .

سه مولفه زیردرهرسایت مورد توجه قرارمی گیرد :

– مولفه متن

– مولفه لینک

– مولفه محبوبیت

هر موتور جستجوی مهمی از این سه مولفه در الگوریتم رتبه بندی خود بهره می گیرد . حالت ایده آل این گونه خواهد بود که هر سه مولفه را تا بالاترین جایگاه ممکن بهینه سازی نمایید .

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *